Volvo 242 med LS1 V8, Procharger
Bilen: Utgångsmaterialet mycket fin bil som gått 7000mil Totalt nedplockad, lite rostlagning, lackad och sen ihopsatt Blästrat och epoxilackad under Mycket nya NOS delar som lister, grill, lysen osv. Orginalinredning i mycket fint skick Sparco mockaratt Alutank med inbyggd Walbro bränslepump Inflyttade kofångare Nybesiktad, går 2 år i taget Alla bromsledningar i rostfri stålomspunnen teflonslang Bänsleledningar i rostfri stålomspunnen teflonslang Justerbar bromsreducering bak Rostfritt avgasystem. Batteri i bak Framvagn: BMW E46 KW competition fjäderben med dubbeljusterbara dämpare Sellholm knivkränghämmare Special bärarmar Ställbar camber Porsche Brembo bromsar Servostyrning Bakvagn: Chrysler 8 3/4″ bakaxel 3.9 utväxling Special 3-länk upphängning Spole Mooser drivaxlar KW competition dubbeljusterbara coilovers Sellholm knivkränghämmare Porsche Brembo bromsar Ombyggda hjulhus och bakram Strange kardan Motor: Chevrolet aluminium LS1 V8 Procharger P1SC kompressor Stor intercooler Aluminiumrör och siliconslang Renoverad och nedtaget kompression Vassare kamaxel Aeromotive bränsleregulator Större spridare MSD tändkablar Mappad med EFI Live, custom operativ och med 3bars MAP sensor, ingen MAF Hooker Headers Special elsystem för eftermarknadsmontering Växellåda: T56 6 växlad Monster clutches koppling som klarar mycket vrid Stålsvänghul Fälguppsättningar: DOTZ Roadster Black 19″ fram och 20″ bak med bra däck DOTZ Mugello black 19″ fram och bak med nya däck DOTZ Mugello 19″ fram och bak utan däck BMW 17″ breddade plåtfälgar med MT gatslicks (för dragracing) Puibliceringar: HOT ROD Magazine, USA (!) Bilsport, Sverige Wheels, Sverige VMAX, Danmark Practical Performance Car, England GTI Magazine, Finland Bilder och film på http://www.hocky.se